Wat is nou Familieopstellingen?

Heel plat omschreven: een groepje mensen, ze staan een beetje bij elkaar of juist weg van elkaar, of ze gaan zitten of liggen. Dan is er iemand die tegen ze praat en die mensen reageren dan, of niet. Zo ziet het er aan de buitenkant uit, alsof je naar een Oosterse film zit te kijken zonder ondertiteling. Zodra je zelf in dat groepje mensen staat bij een opstelling als representant of vraagsteller, dan begrijp je precies waar het over gaat, je voelt en beleeft, emoties en aha momenten.

Een familieopstelling is een onderdeel van systemisch werken. Het is een fantastisch fenomeen wat gebeurt in een sessie waarin je inzicht krijgt in je familiedynamieken. Ook de invloed van die dynamieken op jouw huidige leven. Je hebt iets meegekregen vanuit jouw jeugd, als kind. Dit gebeurt bij iedereen en gaat geheel onbewust. Daar doe je helemaal niets aan het overkomt je gewoon uit liefde voor het systeem. Er zijn daar hele mooie facetten in en helaas ook mindere. Ook werk en relaties zijn verweven met de familieopstellingen.

Familie opstellingen doen wij juist met een groep mensen om op die wijze voldoende onderdelen van de vraagstelling, door middel van representanten, inzichtelijk te kunnen maken. Er zijn meerdere vormen mogelijk.

Je hoeft dus je familie absoluut niet mee te nemen. Het vindt altijd plaats in een rustige en veilige omgeving en what happens in Vegas, stays in Vegas!

Familie opstellingen gaan niet altijd over trauma's en verleden, het is ook kijken naar de toekomst. Een opstelling biedt geen oplossingen alleen inzichten.

Met nieuwe inzichten krijg je begrip en ga je anders handelen.

Er zijn vele mooie boeken geschreven over familieopstelling en eigenlijk is het onmogelijk om in een paar zinnen precies uit te leggen wat een familie opstelling inhoudt. Dit is echt ervaren en voelen in je lijf, confronterend, opluchting, verlossend, warmte. Een lach en een traan mogen er altijd zijn.

Er zijn 3 avonden met elk een eigen thema.

Je bent van harte welkom.

Docent: Richard Boersma

Cursuscode: TH2188

Datum:

06-02, 06-03 en 03-04-2025

3 lessen, op donderdag

van 19:30 – 22:00 uur

Kosten:

€ 35.00

Je kunt je op de volgende manieren inschrijven:

1. Via deze pagina door achter de betreffende cursus op de blauwe button met “Inschrijven” te klikken.
  2. Door inlevering van het iInschrijfformulier 2024 – 2025 bij Stichting Paraplu in Wilnis.