Beginners cursus Aquarel

In deze cursus maak je kennis met de aquarelverf. Ik laat je zien wat aquarelverf is en welke penselen en papier je hiervoor kunt gebruiken. We behandelen verschillende technieken, zoals de droge techniek en de nat-in-nat techniek. Met diverse tips en tricks leer je stap voor stap hoe je een leuke en mooie aquarel kunt maken.
Mijn doel is om je te inspireren om zelf meteen aan de slag te gaan. Ongeacht of je een beginner of al ervaring hebt met aquarel schilderen.  Samen gaan we iets moois creëren.

Meenemen:
-Aquarelverf. Je kunt kiezen uit napjes of tubes. Tubes zijn handiger als napjes. Met name gebruik van verf en water. Goed merk is van Gogh of Winsor & Newton Cotman
-Aquarelblok ± 23x30cm of 30x40cm 300 g/m2 fijne korrel of grove korrel 100% katoen en liefs 4 zijde gelijmd. Goed merk is Winsor&Newton of Fabriano Artistico natuurwit of hoogwit.
-Penselen: Ronde penseel met toelopende scherpe punt. Aquarelpenseel  ± nr. 12, 8, 4 en een platte penseel ± nr. 4.
-Schilderspalet: Kunststof groot of klein
-Tekenpapier:  A4 of groter
-HB potlood
-Kneedgum

Docent: José Renkens-Delsing

Cursuscode: CR2135 VOL

Data:

26-09-24 t/m 13-02-25

8 lessen, op donderdag om de week

van 14:00 – 16:00 uur

Kosten:

2. Door inlevering van het Inschrijfformulier 2024 – 2025 bij Stichting Paraplu in Wilnis.